Mör!

Om jag är mör idag så undrar jag hur jag kommer må efter imorgon och är SÅ glad att jag är ledig på onsdag! ;)

Tänk hur många timmar man kan jobba utan att det känns som att man får något gjort?
8:15 åkte jag hemifrån, 19:10 kom jag hem... Pust! Fast imorn tänker jag nog låta bli att rida två hästar, för det tar helt enkelt alldeles för lång tid. Och så orkar jag nog inte heller.

Mocka 11 boxar, strö de som behövde strös, bära ut lunch och em hö, sopa, äta lunch, städa här o där, fixa o dona med sadelgjordar o schabrak, ta in hästar, mer fix och don, göra iordning Piri och rida honom, pausa en kortis, mer städa, gör iordning Dojjan o rida honom... Sen vart jag ganska slut.

Imorn blir det samma fast med höpåsar som ska packas och annat fix o don. Puh!


(För övrigt förstår jag inte hur personer som
Matilda lyckas!!! Shit! eller så är jag bara ovan... :D )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback