När man blir lite varm i hjärtat

Jag pallar egentligen inte att skriva så mycket just precis nu om min flytt hit till Linkan eller om hur de två första dagarna gått. Dels åkte jag på en halsfluss så onsdagen fick börjas på vårdcentralen, dels så bjöd även onsdagen på ganska rejäla ångestattacker. Kul jul! Iväg kom jag tillslut och på torsdagen i skolan hittade jag en hel hög tjejer från Skara, inga av de jag brukade umgås med, men ändå bekanta ansikten. I skolan stannade jag bara första timmen, febern var lite mycket för att orka med. Fredagen var ägnad åt programspecifik info (till skillnad från torsdagen som var allmän för alla masterprogram) så igår var jag med hela dagen såklart. Och igår blev jag faktiskt ganska så mycket mer pepp på det hela. Mitt mål är i och för sig att klara de första två etologikurserna och se hur det känns efter det. Men som sagt, efter igår är jag ganska pepp ändå. :)

Igår kväll så kom Frida hit och vi åkte o handlade lite saker som försvunnit ur flyttlådorna (eller ligger i en låda som måste försvunnit), köpte käk och donken och åkte hem o hade myskväll med Disneyfilmer. :) Sen sov hon här eftersom hennes roomies skulle ha en förfest med början 8:00 imorse... :P

I alla fall så hade hon med sig en pryl som jag "beställde" i höstas, en sångbok från Skara Studenkår, som hon köpte på sittningen hon och några andra i klassen var på i höstas, och såg till att några skrev i den också. :) Så när jag låg i sängen igår läste jag såklart dessa.. Många fina var det, "Ankan, Kakan och Semlan" hade varit extra fyndiga vilket faktiskt var jätteroligt. Men bästa av allt var när jag kom till allra allra sista sidan. Där har min fina Christoffer skrivit "våran" fras, stort och rejält. Åh. Hela jag sken upp och blev allt lite varm. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback