Djurplågeri när det är som värst

Hittade det här klippet på GPs hemsida igår, och jag har fortfarande inte kommit över chocken. Det är så fruktansvärt vidrigt, idiotiskt och verkligen djurplågeri på högsta nivå.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur en veterinär kan ställa sig bakom den här behandlingen. Jag kan självklart inte förstå "ägarinnan" heller, men att en veterinär gör det här? Va? Och alla som hjälper till att betala, hur jävla dum får man vara rent ut sagt?

Nästan lika illa är att GP rapporterar om det utan att ta upp dessa aspekter. Jag känner att jag måste höra av mig till GP och påtala idiotin men kan inte formulera mig tillräckligt väl innan chocken släppt. Men om någon annan känner sig manad får ni gärna hjälpa till.

Det handlar alltså om ett lejon, ett vilt djur (även om det måhända är ett tamt lejon så är det fortfarande ett vilt djur), som fick någon typ av sjukdom som ledde till förlamning. Och djuret avlivas inte, utan hålls vid liv genom matning och så försöker man häva förlamningen genom alternativa metoder. Förlamad har den stackars lejonhanan varit i ett år. I ETT ÅR!!!!!!!!!!!!! Och det enda GPreportern säger om det är att han hittills reagerat positivt på alternativbehandlingarna. Jo. Visst. Bra. Veterinären som är med och behandlar säger till och med att de inte tror att han någonsin kommer kunna springa igen.

Mållös är jag.
Och återigen undrar jag hur folk kan undra varför jag tycker att mänskligheten är vidrig.

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Varlden&playfile=18870_Facebook_kan_raddar_lejon_135283.pls

Kommentarer
Postat av: Marie

:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback