customskal blir affärsidé?

När jag precis skaffade min kära iphone så bestämde jag mig för att skaffa mig ett customskal med en egen bild på. Något som dock inte blivit av. Men nu har jag tagit tag i det hela igen och hittat ett ställe där man kan beställa skyddsfilm med eget motiv och ett med riktiga skal. Så nu gör habegäret sig påminnt och jag känner att jag vill ha åtminstone ett utav varje. Helst en skyddsfilm och två skal, så man kan byta lite. Filmen är ju svår att byta ut utan det får nog sitta tills man tröttnar, men skal utanpå det borde ju gå bra! :p

Min tanke har hela tiden varit att ta någon Kenyabild såklart. Jag har så många bra bilder och att få påminnas varje dag om den underbara resan kan inte vara fel! Problemet är bara att välja bild! :p

Jag har några som kan bli ganska festliga, bland annat med giraffer. Och en som är både supersöt och superrolig på en liten Thomson som tittar så fint i kameran. :) Eller varför inte en söt bild på Mamma elefant med Bebis elefant?

Men så känner jag att jag vill vara lite "häftigare" än bara bilder på något så vanligt som en giraff eller gasell, och vill ha en cool bild på något stort rovdjur. Ok, ska man då ta en leopardbild? Där leoparden inte syns så väl men det är en jäkligt snygg bild ändå? Och där ÄR en leopard! Vilket när jag tänker tillbaka på det är så jäkla coolt att jag blir alldeles pirrig... Eller ska man ta en lejonbild? Den vackra lejonhonan? Eller hanen med den avundsvärda manen?

Mina bästa bilder är såklart liggande, och det går ju, men det känns snyggare med en "stående" bild. Tack o lov måste jag säga för det drar ju ner på mina valmöjligheter en aning. Och ändå är det skitsvårt! Snyggt blir det iaf, tror jag... Det ser så ut på previewbilden man får upp på respektive webbutik. Jag önskar att jag var driftig nog att komma på hur man ska sälja skal med mina afrikamotiv. För visst borde det väl finnas nån som är intresserad?

Jag önskar också att jag kunde bestämma mig för om jag vågar lägga ut mina bättre bilder eller inte. Just nu är de ju helt omärkta, och även om det kanske inte hjälper så vill jag inte att de snos och sen dyker upp nånstans där jag inte vill att de dyker upp.. Vilket kanske känns lite fånigt för en vanlig dödlig att fundera över, men så är det! :p

Inte en av bilderna jag tänkte ha som skal, men en som redan ligger ute på bloggen jag hade om resan.. Man förstår vart Disney får sin inspiration ifrån... :)

Kommentarer
Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

F-skattesedel och en liten webshop via Sverige? Låter som en kanonidé!



Sv: Haha, ja, där lär jag behöva gå all in för att märkas och nöjer mig därmed för en gångs skull med att vara en grå mus. Nitbälte och orange nagellack till trots. ;-)

Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Mäh! vad hände med kommentaren jag är säker på att jag skrev för flera dagar sedan? :-(



Iaf: jag tror jag skrev något om att du borde skaffa en f-skattesedel och en webbsida i Sverige och bara köra igång - jag tror det helt klart finns en liten slant att tjäna iaf!

2011-04-01 @ 19:35:58
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Haha, jaha, först när jag kommenterat igen som den första syntes. Jag blir inte klok på blogg.se just nu. :-( Sorry för spamning av inlägg. :-D

2011-04-01 @ 19:36:38
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback