Ensamträning

Hej o hå. Min PT fick boka om våran tid i måndags pga alla översvämningar, så då körde jag ett styrkepass själv och åhhh vad tråkigt det var! Orkade inte släpa fram alla grejer jag behöver för den funktionella träningen så det blev maskiner. Dels är dom inte lika roliga och sen så rent allmänt så är det så svårt att pusha sig själv att göra de där sista repsen som bara tar emot...

Igår var det dock dags igen för lite riktig träning och ve och fasa så hade hon fått för sig att vi skulle göra en variant på cirkelträning där jag skulle köra på utan pauser. Var tufft att bara köra på utan att få pausa, även om jag såklart snodde åt mig lite andhämtning här o där. Blev mycket ben men såklart även core och lite överkropp. Det roliga är att jag klarade mig igenom allt. Visst, armhävningarna med brett mellan händerna fick jag pausa lite i när vi körde andra omgången, liksom jag fick göra på en annan övning... Men igenom kom jag! PTn berättade att hon ville kolla min styrka i kombination med uthållighet och tyckte att jag klarat det väldigt bra, kanske lite över förväntan och att hon borde gjort det ännu tuffare.

Tufft var det dock! Jag svettades som en gris och hade pulsen uppe hela passet, men gött var det och när jag kommit hem igen var jag full av energi (som jag dock inte tog vara på såklart :P), så tuffare hade det säkert kunnat vara. ;)

Men nu har jag inte så många pass kvar med henne, och det tråkiga är att jag dessutom åker hem ganska snart. Så snart MÅSTE jag träna på egen hand, vare sig jag vill eller ej. Och fyfan vad trist. Dessutom på "nytt" gym utan mina prylar som jag vet vad jag ska ta osv. Blä vad jag inte vill! Men PT är så sjukt dyrt i Sverige så det är bara att bita ihop o göra. Min plan är, om sponsorerna går med på det, att köra passen jag har kvar, sen köra några veckor själv och så köpa 5 pass till som vi kör precis innan jag åker hem så att jag får en boost att ta med mig till Sverige...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback