Veckans kompis

Tisdag idag och alltså shelterdag! Jag och Madde har fått som våran uppgift att fota djuren som behöver foton till hemsidan. Jag har ju en bra kamera och vi är noga med att få bra bilder och gör det hela ganska bra så det har blivit våran grej. Är där andra volontärer som kan städa valparna och katterna så gör vi inte ens det utan går direkt på bilderna, vilket oftast behövs för oftast är det väldigt många bilder som behöver tas...

Idag fick vi höra att en utav verksamhetscheferna är VÄLDIGT nöjd med våra bilder och tycker helt klart att de är de bästa bilderna och vill absolut att vi tar så mycket utav bilderna som möjligt. Gött att höra måste jag säga. :)

Det är lite tråkigt att inte mysa med katterna så mycket men vi får ju goa stunder med en massa hundar istället, för vi fotar ju inte bara utan låter alla springa runt en stund och leka av sig lite energi. Det är otroligt givande att få göra dem så glada och trötta. :)

Varje vecka är det såklart ett eller ett par djur man fastnar lite extra för. Idag var det en, en ganska stor och tjock liten chihuahuatik. Hon var väldigt osäker i kenneln och Madde fick bära ut henne. Väl ute kom hon försiktigt fram till mig så jag tog upp henne och satte henne i knät, dom hundarna brukar gilla det. :P Och OJOJOJ vilken stolt hund det blev helt plötsligt! Hela hon förändrades och hon var sååååå himla nöjd med att sitta där. Vi blev bästisar helt enkelt och jag fick tom några pussar. När vi sen försökte fota henne sprang hon bara fram till mig hela tiden. Haha. Underbara lilla djur! Det är lite jobbigt dock, för såhär stenhårt brukar jag inte fastna för dem, men när man gör det och det är "fel" ras så vet man att risken är överhängande att hon inte kommer bli adopterad och därför avlivas. :(

Jag har hittills inte haft några större problem med att något djur tagits, men när jag tänker på denna lilla tjejen så gör det ont i hjärtat faktiskt. En äldre, tjock chihuahuatik.. vad har hon för chanser att få ett nytt hem egentligen? Stora är dom inte iaf.. :( Ska höra med mammas väninna om dom inte vill ha en till, hon nämner det lite då och då så man vet aldrig... Problemet är att det alltid kommer komma en till hund man fastnar lite extra för och som man inte kan hitta ett hem till. Det finns alltid de som är hur underbara som helst men som inte kommer hitta ett nytt hem. Och det gör mig så fruktansvärt förbannad och besviken på människor. VARFÖR tar man inte hand om sina djur? OK om allt går åt helvete och man verkligen inte kan ta hand om dem längre, men tyvärr är de fallen väldigt få om man ser på alla djur vi har inne på sheltern... :(

Dagens lilla prinsessa. Hon hade varit PERFEKT för en dam i övre medelåldern och upp. Så jag håller tummarna för att en sån hittar henne! :)




Kommentarer
Postat av: fanny

Jätte fin blogg:D <3

Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares bekännelser

Sötnos! Usch, jag förstår dig, jag hade adopterat vartenda djur tror jag. :'(

2011-03-23 @ 21:33:28
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback