Nya tider!

Efter en ganska inspirerande dag i skolan så tog jag min lilla bil och åkte ut till Tornby och Siba. Tittade lite på datorerna men kände att jo, det är nog den där HPn jag vill ha. Ett snabbt köp senare kunde jag sen handla mat till både mig o Glenn, sen åka o göra en god gärning innan jag fick kommit hem och nästan packat upp datorn. Först behövde jag fixa lite käk och prata med en god vän i telefon. ;)

Efter uppackningen har det gått förvånansvärt smärtfritt!
Fick mycket hjälp o support från ett halvoväntat håll så det var inga större krusiduller, inga krusiduller alls faktiskt! Har fått in alla program jag velat tror jag, eller ja, jag håller på med statistikprogrammet nu men det borde inte vara några problem, men man vet aldrig. Alla filer är inte över än men det jobbar jag på sakta med säkert. Orkar inte sitta med bara det heller. Det viktiga finns i nya datorn, dvs bilderna. :P Och med ny tom hårddisk kunde jag ploppa in alla kenyabilder också! GÖTT! :)

Har inte alls gjort det jag skulle ikväll dock, vilket var att städa och jobba lite med vårt projekt... Får hoppas att jag lyckas med det en sväng imöra på dagen. På eftermiddagen/kvällen nångång ska jag dock få åka upp till Emelie vilket jag ser myyycket fram emot. :) Och ikväll har fått vara vad det är... Fått gjort saker som är bra för själen, utöver fixandet o trixandet med ny dator. Pratat länge med folk på fejjan, fått ett hyfsat långt MSN-webcamsamtal med Marie och ett kortare med pappsen. Sen har Glenn fått vara med o vinka på camen också och så har han helt supersött lagt sig till rätta i mitt knä o dragit av en stor gäsp. Åh så söt han var då!

Nu är visst hämtningen av SPSS klart så nu får jag väl installera så jag kan gå o sova!
Gonatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback