3 stora kompisar

Idag fick vi en ganska evil start på veckan genom att få köra en statistikövning sådär på måndag morgon. Blä. Fast sakta men säkert började hjärnan hitta rätt fack där den stoppat undan skiten och när vi väl var klara hängde jag faktiskt med! :D

Sen fick vi åka ut till Kolmården för att få en första kik på våra projektdjur som vi ska jobba med i en vecka framöver. Det var idag jag insåg att innan våra grupper gjordes om skulle jag egentligen vara i delfingruppen. Jag är faktiskt väldigt glad att jag slipper vara det, jag hade nog inte pallat. Istället fick min grupp något så skoj som elefanter.

Deras elefanter är lite speciella. Gamlingen, som vi ska kolla mest på eftersom hon viger en ganska stor del av sitt liv åt stereotypier, bodde som enda elefant på en djurpark i Frankrike från 2 års ålder och ca 20 år framöver. Hennes sociala liv bestod alltså av människor. Enough to fuck anyone up liksom... De andra två var gåvor från Thailand, till våran käre konung. Woohoo liksom. Det är asiatiska elefanter, och gamlingen Saba är stooor, men de andra rätt mycket mindre. Vi fick i alla fall en bra intro av en av elefantskötarna, sen käkade vi lite lunch och sen kikade vi lite till och spånade. Det är svårt att planera så mycket eftersom rutinerna är lite flytande och mycket beror på vädret, men skoj ska det bli. Har vi tur är vädret såpass bra att de går ut med dem i skogen, och då lovade herr elefantskötare att de fixar så att vi får haka på! Åh vad häftigt det vore! :)

Innan vi gick så fick elefanterna snällt gå ut i visningshägnet. Något som Saba inte var supersugen på stackarn (verkade det som tyckte vi, som har något otränade elefantögon). Hon röt till några gånger och en av gångerna ställde sig verkligen håren på mina armar rätt upp. Shit vilka ljud. Såna otroligt mäktiga och fantastiska djur det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback