Kräftor och hästar

Håhåjaja. Det blev inte dödsmånga timmars sömn i helgen om man jämför med vad jag brukar försöka samla på mig på helgerna när jag inte kan sova som jag vill under veckorna. Och det hela har tagit ut sin rätt lite idag kan jag villigt erkänna. Många knop har jag inte gjort och det mest ambitiösa jag fått till var nog en hejdundrande god sallad med matvete som blev dagens middag. :9

Kräftskivan var en mycket trevlig tillställning och det är så otroligt mysigt att få hänga med fantastiska vänner. Även om vi av någon anledning återigen misslyckades med våra planer på att vara lite mer sociala med andra än de vi känner bäst. Jag tycker dock att jag får göra så nu när jag inte bor hemma på rätt sida landet igen. ;) Det är så härligt att ha så fina vänner ändå, som man dessutom känt i så väldigt många år. Fina grejer! Men tråkigt var det att åka hem, sisådär strax efter 23, så det blev en sen kväll också.

Söndagen var även den späckad, först ett IKEAbesök med mamma där vi köpte en massa smått o gott till lägenheten som jag kände saknades. Sen hem o äta lite o byta om inför ett pass på Dojjan ute på K. Var lite blandade känslor inför det hela eftersom han är klurig och man inte alltid vet om det kommer gå att lösa. Det kändes som en såndär dag då man antingen kommer åka hem inspirerad eller känna att man lika gärna kan lägga ridningen på hyllan ett tag. ;) Men efter en lite småsketchy början så började han bli finare o finare.

Dock insåg Lena att hon inte hade så mycket att säga haha så jag fick rida fram själv en sväng medan hon tog en macka och så höll vi på lite längre istället. Och så bestämde hon att om jag nu ska rida Dojjs fler gånger så får jag komma på lördagen också o rida själv så att jag kan få ut mer av själva lektionen, för som det var nu var det större delen av tiden bara att nöta på, och då gjorde jag så gott som allt Lena ville att jag skulle göra och rättade oftast både mig själv och hästen i samma sekund som hon tänkte säga till om det. Och det blir ju lite slöseri för både henne och mig när det är så, även om det samtidigt är roligt att vara så synkad med sin instruktör! ;)

Och även om fina mysDojjan inte på något sätt kommer i närheten av Piri så trivs jag ändå som tusan med den hästen. Han har vissa Mejramdrag och jag tror att det är en del i varför jag gillar honom så mycket. Sen är han en riktigt fin häst när han väl lossnar och hans trav blir då så ljuvlig att man inte riktigt vill sluta rida. Men nu får vi se när jag kan få till lite ridning igen, ska hem nästa helg också men då hinns det inte med.. Och sen vet jag inte när jag har tid att dyka över igen... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback