master thesis

Åhå vad två ord kan ge en så mycket ångest! Idag tog Pelle upp ämnet master thesis igen och det är mest jobbigt även om hans tanke nog var att lugna oss.

60 hp.
För stort för att inte tycka att ämnet är kul.
För stort för att inte tycka att ämnet är vettigt.
För stort för att kunna välja fritt.

Så ska man väga av vad projektet kan ge inför framtiden med vad man tycker är roligt och intressant. Passion vs nytta.

För mig består det mest i att väga vilda djur mot produktionsdjur.
Hjärtat finns i bägge, men högsta drömmen bara i det ena.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hihi TACK! :D

Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Följ hjärtat. Jag vägrar falla i fällan och tro att sin magisteruppsats eller för min del den till hälften så stora exjobbsuppsatsen är avgörande för min framtida karriär om tjugo år - så jag går på vad jag tycker verkar kul, just nu!



Jag tror man blir lyckligast så. :-)

2011-09-23 @ 13:19:35
URL: http://frogstomp.blogg.se/
Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Ja, jag förstår verkligen den aspekten (och till viss del har vi ju den också - på gott och ont vad gäller kontakterna) och avundas dig inte. Jag har ju haft sån panik inför mitt exjobb att jag skjutit på det t.o.m för att slippa bestämma mig (och bestämde mig sedan på tre minuter en timme innan deadline - typiskt mig). :-D



Svar vad gäller beteenden: Jag hoppades att du skulle kommentera! Tänkte det: "det här är Lisas ämne!". Och jag håller med dig, det svåra är ju beteenden som "alltid" pågått, just som jag tycker att artikeln berörde så intressant vad gäller kopplingen till kroniska smärtor. Oftast är ju hästar som är aggressiva eller väver/vandrar/krubbar/biter sönder inredning osv "obotliga" och "konstanta" på så vis att de "alltid gjort så" - vilket gör att ägaren inte reflekterar tillräckligt kanske?



Själv har jag ju en inredningsgnagare t.ex och vet ju själv hur lätt det är att tänka "så har han alltid gjort" - men det har han ju inte. Och han gör det ju faktiskt inte om inte något i hans tillvaro försämrats såpass mycket att han inte kan "hantera" sin vardag. Svårt ämne - och troligen väldigt känsligt...

2011-09-23 @ 14:44:37
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback