En liten frågestund

Det här är en frågegrej som sprids runt. Man blir taggad av någon och ska besvara den personens frågor, och sen komma på 11 nya frågor och tagga 11 nya personer. Jag kommer dock inte tagga 11 nya personer, för jag känner inte 11 personer att länka till. Haha. :D Däremot tänkte jag komma på 11 nya frågor så kan de som känner sig manade svara istället. Så tråkig är jag! Sara var det som taggade mig i alla fall, och hennes frågor var roliga så då måste man ju göra. ;)

1) Vad hetter er första kärlek?
Min första kärlek får nog vara Christopher. När jag var ca 5 planerade jag att vi skulle gifta oss. Min bror och hans syster skulle också gifta sig. De bodde i närheten och vi växte upp ihop.

2) Om ni skall välja en låt från er mellanstadietid, vilken är det då? Länka gärna till y.t!

Först tänkte jag ta Dr Alban- One Love. Jag tyckte att den var SÅ HIMLA BRA. Fast sen kom jag på att Beck kom ju med sin Loser där nångång. Och sen kom jag på bland det största som hände under min mellanstadietid, även om det var mot slutet av den. Kurt Cobain tog livet av sig och jag hörde Nirvana för första gången och blev frälst. Det var rätt stort. Vi kör den här, för jag minns hur MTV bytte ut vad de nu skulle visa mot Nirvanas Unplugged. Och ja. Det ska klick i musikhjärtat.


3) Vad gör er som mest arg?
Åh, det är svårt. Men det är nog folk som inte bryr sig när det gäller djur och natur tror jag. Djur som far illa. Regnskog som skövlas. Eller ja, det värsta är när folk medvetet inte bryr sig men försöker påstå att de visst gör det. Typ Sea World.

4) Om ni bara fick äta en sak resten av livet, vad skulle det vara?
GLASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

5) Vart gick er senaste resa, visa bild!
Till familjen i USA i julas.

6) Om du fick skapa ett eget tv-program, vad skulle det handla om och vad skulle det heta?

Jag skulle vilja skapa nån riktig kultserie. Men jag har inga idéer på det, så istället får det bli något naturprogram eller så, så att jag får åka runt i världen och se en massa fantastiska djur och fantastisk natur. :D

7) Vilken är din favoritbok - och varför?
Harry Potter, eller Watership Down. Tror jag. Fast det känns som att jag glömmer någon bok när jag säger Watership Down. Men varför var det: Harry Potter för att jag helt enkelt älskar världen hon byggt upp i böckerna! Watership Down för att det är en fantastisk berättelse, den är så fin och vacker på något vis. Jag kan nog inte säga bättre än så. Fast det känns som sagt som att jag glömmer någon bok...

8) Vilken är din mest skämmiga last?
Fulmusik, typ Danny, Darin o sånt. :o Eller att jag fullkomligen älskar program som TMZ och tycker att realityserier typ The Hills och Kardashians är tokbäst... Fast jag skäms nog mer över Darin och Danny. :D

9) Vilken låt får dig alltid att vilja dansa?
Sexy and I know it!
Put your hands up for Detroit!
Och så typ allt med SHM.


10) Om du fick välja ett yrke fritt i hela världen att jobba med, vilket är det då?
Forskning, utbildning, information på något i stil med WWF eller en stor djurpark.

11) Könskvotering - bra eller anus?
Jag är väldigt kluven. Jag tycker inte om det, den som är bäst för jobb/studieplats/vad det nu är ska få den tycker jag. Samtidigt så behövs nog lite drastiska åtgärder ibland för att komma åt skevheten vi ändå har i vårt samhälle.


Oj jisses. Nu ska jag komma på 11 frågor. Jag som borde sova. :D

1. Vad är ditt aboslut lyckligaste minne?
2. Om du var ett djur, vilket skulle du vara (och varför såklart)?
3. Vart skulle du åka på din drömsemester, vad skulle du göra där och varför?
4. Mest irriterande egenskapen hos andra människor?
5. Vad är vackert för dig? Välj EN bild och visa! :)
6. Hur ser ditt drömboende ut?
7. Funderar du över hur produktionsdjurens situation och välfärd ser ut? Speglas detta i dina val av animaliska produkter (tänker främst på livsmedel)?
8. Tror du att alla har en själsfrände?
9. Om du är missnöjd med något, tycker att något är fel eller liknande- försöker du då förändra det? Kan vara allt från att du har för mycket jobb till att någon blir mobbad på jobbet till miljöförstöring.
10. Vad ångrar du mest i ditt liv?
11. Vilken låt vill du dansa din bröllops"vals" till? (eller om du redan är gift, vilken låt dansade ni till) Gärna en youtube på den! :)

Kommentarer
Postat av: Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Vadå tråkig? Jättekul att du svarar ju! Men jag muttrar lite över att jag nu har "sexy and I know it" på hjärnan. Igen. :-D

Postat av: Marie

Jag har svarat på dina frågor i min blogg. Dock orkar jag inte tänka ut några nya frågor. Dina va så bra.

2012-05-05 @ 07:16:31
URL: http://eiramin.wordprss.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback