Handboll vs Basket

Vafan!!!!!!!!!

Jag var helt lycklig igår eftersom alla sport gick som den skulle enligt mig. :) Spanien vann sin semi i basket mot Ryssland, Sverige vann sin semi mot Ungern i handboll och till sist vann USA sin semi mot Argentina i basket (såklart).

Så woohoo, bägge mina favvolag i final i basketen och så Sverige i handbollen! Att USA och Spanien är vidare är ingen skräll direkt, men Sverige! SÅ JÄVLA BRA! :D Det spelar ingen roll alls om Sverige vinner eller förlorar, de är i final! Vilken grej! :D

I basketen kommer USA såklart vinna. Det ska inte finnas någon chans alls för Spanien och som USA spelat så nä, det går inte att slå dom. Varenda liten spelare i laget är storstjärnor i sina respektive NBAlag. Alla utom en, collegespelaren som måste vara med i laget. ;) Och dom har roligt, de är samspelta som fan trots att de annars är bittra rivaler, de peppar varandra och jublar från topp till tå när någon gör något bra. När någon är het får han alla bollar, och som kommentatorn sa igår så är det så himla underligt att motståndarna inte förstått det än och därför ser till att den heta spelaren inte får några bollar. Men men. När man tittar på bänken så är deras glädje där liknande den man brukar se på Allstar-matchen och eventsen runt den. Helt otroligt roligt att se. :)

MEN. Och nu kommer det gigantiska MEN:et.

Kära OSnissarna i London bestämde någon gång när schemat skulle läggas att handbollsfinalen och basketfinalen skulle spelas exakt samtidigt. WTF? Alltså på allvar? W.T.F.????????

Jag kan väl ändå inte vara den enda som gillar bägge sporter? Och de är ju stora sporter bägge två? Kan de inte ta i alla fall en timme emellan? Hur ska jag göra nu? Jag vet faktiskt inte alls. Men jag antar att det får bli handboll live och sen hoppas att jag kan se basketen efteråt. Eller nåt. BLÄ!



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback