Att våga

Igår bestämde jag mig tillslut för att vara tacksam över att jag vågade göra en sak som jag normalt inte vågar göra. Det var egentligen inget stort, men ändå hur stort som helst. Hurra för mig!

Idag tänker jag vara väldigt tacksam över att vi under förra kursen och denna kursen får ha så himla fantastiskt härliga lärare. Mysbiologer! Såna man har roligt med, där det är avslappnad stämning och helt enkelt en anda av att vi alla sitter i samma båt, strävar efter samma sak och därför är medmänniskor och kanske till och med kan anses vara kollegor. Där det är roligt att inte bara undervisa och dela med sig av sin kunskap, utav även inspirera och dela med sig av entusiasmen man har. Det är då det är roligt och det är då man lär för livet! Och det är helt enkelt bara störtskönt när ens lärare springer runt i en Asta Kasktisha! :D

Sen tänker jag även vara lite tacksam över att jag åtminstone FÖRSÖKER göra några ganska stora förändringar i mitt liv. Om jag faktiskt orkar ro hem dem är en annan sak. Men jag driver det lite längre än jag gjort tidigare och det måste ju vara lite bra åtminstone.

Träningen tänker jag lägga på hyllan idag. Så nu är det 3 träningar och en vilodag till som gäller den här veckan. Får se till att orka övriga dagar för jag är helt slut idag. Sov jättedåligt pga det jag faktiskt vågade göra igår som jag egentligen är tacksam över. Haha. Och sen en lång och ganska hektisk dag i skolan med alldeles för mycket tankar kring annat i huvudet. Dåliga tankar. :P Hade väl egentligen behövt det där joggpasset idag, för att rensa. Men jag är inte på nivån att jag orkar jogga meningsfullt igen än, och eftersom jag inte orkade ge mig ut o promenera direkt när skolan var slut så är det nu mörkt o tråkigt. Jag gillar inte att gå här i mörkret heller.

Ska jag bara komma på vad jag ska laga för middag idag också och sen göra det. Ta fram min alldeles för tjocka kursbok och bläddra igenom ett kapitel till inför seminariet på fredag.

Igår, genomgång av varför de gamla ekarna är viktiga, och varför de andra ekarna är lika viktiga dem... Tur att solen tittade fram precis när yr.no sagt att den skulle göra det så att det blev så fint som det var! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback