Mitt pepp är tillbaka!

Dagen började förjävla illa med att stormen blåste smattrande regndroppar mot min sovalkovsruta och jag kände att BLÄ för det här! Men innan jag ens hunnit äta frukost så hade vindarna vänt och de fula molnen var borta! Ytterligare en halvtimme senare var det ett helt underbart strålande vårväder att cykla till skolan i (om än lite blåsigt).

Så efter skolan och en lite sen lunch som fick lägga sig ordentligt tog jag på mig pulsband, klocka och träningskläder som INTE innebar jacka (bara den liksom!!!) och gav mig ut. Och nånstans va 2,5 km in i min promenadrunda hittade jag träningsglädjen igen. Den jag hade i våras när jag bodde i USA och var på gymmet 4-6 dagar i veckan, tränade med min PT och var pepp som fan på det här med träning. Det var en fantastiskt bra känsla och nu tänker jag bannemig se till att den finns kvar! Nästa helg när jag åker hem ska Louise visa hur jag ska tejpa mina hälar och ge mig lite träningstips för att slippa få ont i hälsenorna. Till dess ska jag inte slita ut mig men jag tänker ändå att det kanske är dags att skaffa gymkortet så att jag kan komma igång med kondisen ordentligt nu.

Provade nämligen på att jogga några meter idag, vilket gick ungefär lika illa som förväntat eftersom det 1. var rätt så geggigt och tungt just där, 2. mitt snor började rinna som fasen och jag glömt snorpapper och 3. jag inte KAN jogga långsamt ute om jag inte fått in rätt tempo på löpbandet först. Så in på bandet och hitta rätt lunk helt enkelt!

Idag blev det i alla fall 6.69 km med ett medeltempo på 9.55 min/km, vilket är mitt trivselpromenadtempo där jag ändå håller en bra pulsnivå. Egentligen borde jag dock gå lite längre men vågar inte hålla på så länge pga hälarna. I alla fall tyckte klockan att det blev över 600kcal men tror den är lite väl optimistisk. Men för att fira så körde jag lite planka, armhävningar och ryggövningar när jag kom hem också. Gött som fan.

3 pass utav 5 avklarade den här veckan, och jag är enbart pepp på resten! :)

Kommentarer
Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Fasiken vad härligt att läsa! blir alldeles träningspepp när jag läser det där och vill till gymmet nuuuu! Får vänta tills på söndag dock då favoritMRLpasset väntar. :-D Heja dig!

Postat av: Sara - En Talanglös Dressyrryttares Betraktelser

Jag lovar njuta! Du menar doften av popcorn, lite svag hästdoft, doften av plast från nya förpackningar o.s.v. I löv it!

2012-02-24 @ 10:44:15
URL: http://frogstomp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback