Full rulle

Ja hej och hå så bra jag var på att uppdatera här numera.
 
Finns kanske inte dödsmycket att berätta ändå, jag sitter och glor på mina djur hela dagarna och hinner med att göra en massa annat i parken också. Typ gå runt och titta på hemskt söta djur. Och få prata med intresserade besökare då och då. Och hjälpa till lite med ditten och lite med datten, mest i Lilla Zoo och ofast nattningen av djuren. ;)
 
Jag trivs väldigt bra fortfarande, även om det nu börjat bli lite långtråkigt ibland med själva obsandet. Parken blir dock aldrig långtråkig, eftersom det alltid händer något!
 
Till min stora lycka har mina nya favvosar flyttat in brevid mina apor- de underbart underbart söta rödbukade lemurerna! Deras läten är bara bäst och deras lilla bebis har börjat flyga runt som en kamikazepilot inne i hägnet. Man dör lite varje gång av ren o skär lycka! ;) Sen har våra minigrisbebisar börjat gå på utflykter och mycket sötare än så vet jag inte om man blir heller. Oj sicka goa små tjockisar! Synd att man inte kan gosa med dem (de springer sin väg innan man får tag i dem, och får man tag i dem så skriker de öronbedövande). :P Imorse fick vi 5 nya marsvinsungar dessutom. Jag blir NÄSTAN sugen på att fylla på med marsvin hemma...... Men bara nästan....
 
De underbara killingarna är visserligen helt underbara, men även riktiga ligister som rymmer (läs: går igenom staketet) hela tiden och det hade funkat om de inte var såna ligister när de var på rymmen. Idag skulle jag förvisa en till andra sidan av deras del, så det inte var så lockande att springa ut, och medan jag bar honom så tryckte han huvudet mot mig och blundade en stund. Åh! :D
 
I övrigt har jag även för första gången i mitt liv fått klappa en wallaby! :) Och idag åt alpackan Paloma ur min hand! Måste ta med min riktiga kamera in där snart o få lite fina kort på alpackorna, deras minspel är så fantastiskt! :D
 
Trädleopard
 
Jag älskar att de är bästisar! :D
 
Amurleoparden Boris tar en tupplur
 
Min absolut bästa bebis! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback